حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۲ 11 ربيع أول 1445 Monday, 25 September , 2023 ساعت تعداد کل نوشته ها : 240 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 4 تعداد دیدگاهها : 5×
ارتباط مؤثر بین خانه و مدرسه دوگانگی آموزشی و تربیتی را کاهش می‌دهد
19 شهریور 1401 - 12:20
شناسه : 1044
0
مدیر آموزش و پرورش قرچک گفت: ارتباط موثر بین خانه و مدرسه باعث می‌شود دوگانگی آموزشی و تربیتی کمتر شده و دیدگاه همسوئی بین آن دو در مورد تحصیل، تربیت و پیشرفت برقرار شود، هزینه و وقت کمتری صرف اصلاح تعارضات و مشکلات آموزشی و پرورشی شود.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری دشت ورامین، رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش قرچک در حاشیه سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسا پیرامون موضوع ایجاد فرصت های نوین و پرورشی، تحکیم رابطه خانواده و مدرسه، اظهار کرد: وضعیت موجود هر جامعه ای نتیجه یادگیری دیروز افراد در خانه و مدرسه است و وضعیت فردای هر جامعه در نتیجه سرمایه گذاری هایی است که امروز روی دانایی افراد در خانه ، مدرسه و جامعه انجام می‌گیرد.
وی گفت: خانه و مدرسه به عنوان دو نهاد اصلی تعلیم و تربیت در هر جامعه ای محسوب می شوند.
مدیر آموزش و پرورش قرچک افزود: وضعیت موجود هر جامعه ای نتیجه یادگیری دیروز افراد در خانه و مدرسه است و وضعیت فردای هر جامعه در نتیجه سرمایه گذاری هایی است که امروز روی دانایی افراد در خانه، مدرسه و جامعه انجام می گیرد.
داورزنی بیلن کرد: یکی از کارکردهای اصلی خانواده تعلیم و تربیت فرزندان است والدین به عنوان نخستین آموزشگران، اساسی ترین فعالیت‌ها نظیر راه رفتن، سخن گفتن، یادگیری لغات، ابزارهای اندیشیدن، روابط با اشیاء و اشخاص را در خانه به کودکان می آموزند.
وی خاطرنشان کرد: خانواده سالم، فرزند سالمی را روانه مدرسه می‌کند و مدرسه سالم با دانا سازی و معرفت بخشی به دانش آموزان آنها را توانا تر کرده و انسانهای کار آمدی را به جامعه تحویل دهد.
مدیر آموزش و پرورش قرچک گفت: از طرفی در جامعه امروز، مدرسه عملکرد تربیت کودکان را در چارچوب هدف‌ها و برنامه ها ی مشخص تربیت عمومی عهده دار می‌باشد.
داورزنی عنوان کرد: آموزش و پرورش عمومی به نیازهای تربیتی هر گروه در قالب هدف‌های کلی تربیت و رشد، کم و بیش پاسخ می‌دهد، اما طبیعت هر فرد دارای ویژگی‌های است که در قالب برنامه های عمومی نمی‌گنجد و به چاره جویی و اعمال روشهای خاص نیاز دارد.
وی ادامه داد: خانواده نیز در عملکرد تحصیلی فرزندان نقش ثانویه ای را بازی می‌کند و واضح است که مدرسه مسئول یادگیری بچه هاست.
مدیر آموزش و پرورش قرچک خاطرنشان کرد: ارتباط موثر بین خانه و مدرسه باعث می‌شود دوگانگی آموزشی و تربیتی کمتر شده و دیدگاه همسوئی بین آن دو در مورد تحصیل، تربیت و پیشرفت برقرار شود، هزینه و وقت کمتری صرف اصلاح تعارضات و مشکلات آموزشی و پرورشی شود.
داورزنی افزود: در مجموع هر یک از ما از ارتباط موثر بین خانه و مدرسه سودها و منفعت های فراوانی خواهیم برد و این امر موجب می شود که استانداردهای اجتماعی و اقتصادی برای همگان افزایش پیدا کند.
وی اضافه کرد: در نتیجه چنین شرایطی است که هر فرد قادر است بهتر به اهداف مورد نظر زندگی خود دست یابد و به تعالی برسد.
مدیر آموزش و پرورش قرچک در پایان به استناد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش بی بدیل معلم در امر تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین به عنوان مربی از آن یاد شده است و ضرورت دارد تا در برنامه ریزی های آموزش و پرورش برای تربیت مربیان معلمان کارآزموده و توانمند برای رسیدن به حیات طیبه در سند تحول بنیادین اقدام شود تا بتوانیم فرصت های نوین پرورشی را به منظور تحکیم بنیان خانواده و مدرسه اجرا کنیم و یک نقشه راه با بهره‌مندی از ساحت های ششگانه تعریف شده در سند تحول بنیادین به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و صیانت از فرزندان این مرز و بوم و تربیت نسلی پویا و فعال در تراز انقلاب اسلامی ترسیم کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.